sty
27

Sztyca podsiodłowa Accent SP-408


Firma Accent produkuje niezwykle szeroki asortyment zarówno części rowerowych, ram, odzieży jak i samych rowerów. Wyroby firmy cechują się przede wszystkim bardzo dobrym stosunkiem ceny do oferowanej jakości produktów. Kolejnym dużym plusem firmy, przynajmniej według mnie, jest dostępność w jej ofercie np. mostków czy wsporników podsiodłowych w niemalże każdym możliwym rozmiarze.

Sztyca podsiodłowa Accent SP-408


Obecnie Accent jest chyba najbardziej znany dzięki dwóm modelom ram: Tormenta i El Nino. Niestety o samej firmie w sieci brak jakichkolwiek informacji. Nie ma także własnej strony internetowej.

Accent oferuje aż 12 różnych wsporników podsiodłowych, począwszy od najwyższego modelu Titan Carbon poprzez zwykłe aluminiowe a skończywszy na amortyzowanych. Przejdę teraz do sedna tej recenzji.




Dane techniczne:

  • Wspornik siodła wykonany ze stopu aluminium 6061-T6
  • Sztyca obrabiana metodą CNC
  • Kute jarzmo
  • Siodło przytwierdzane dwiema śrubami
  • Długość 350 mm lub 400 mm
  • Średnice dla dł. 350mm: 25,0; 25,4; 25,6; 25,8; 26,0; 26,2; 26,4; 26,6; 26,8; 27,0; 27,2; 28,6; 29,4; 29,6; 29,8; 30,2; 30,4; 30,8; 31,2; 31,4; 31,6; 31,8 mm.
  • Średnice dla dł. 400mm: 25,0; 25,4; 26,0; 26,2; 26,4; 26,6; 26,8; 27,0; 27,2; 28,6; 29,8; 30,2; 30,4; 30,8; 31,2; 31,4; 31,6; 31,8 mm.
  • Waga: 300 g (Ø 27,2 mm / dł. 350 mm).
  • Kolor: czarny
  • Cena w zależności od długości i średnicy waha się pomiędzy około 47 zł do 52 zł.

Sztyca podsiodłowa Accent SP-408

Dlaczego ją kupiłem? Odpowiedź jest bardzo prosta. Na początku ubiegłego roku stwierdziłem, że do swojej ramy (Gary Fisher Wahoo) muszę kupić dłuższą sztycę od dotychczas posiadanej o długości 350 mm. Potrzebowałem 400 milimetrowej sztycy o średnicy 27.2 mm. Jak się okazało po przeszukaniu internetu wybór był i jest zresztą nadal bardzo ograniczony, jeśli chodzi o nietypowe rozmiary tego typu części. Jedyną sztycą, która spełniała warunki i jest – podkreślam, bo to ważne – TANIA, jest SP-408. Owszem, jeszcze kilka firm oferuje wsporniki w nietypowych rozmiarach, ale za cenę dwukrotnie wyższą!. Pod względem dostępności i rozmiarów Accent bije je wszystkie na głowę. Za SP-408 zapłaciłem 48 złotych w stacjonarnym sklepie rowerowym w Łodzi.

Sztyca podsiodłowa Accent SP-408

Wykonanie i wrażenia z użytkowania

Sztyca jak na tę klasę cenową jest bardzo dobrze wykonana. Wszystkie elementy są precyzyjnie obrobione i spasowane. Czarny lakier jest elegancko położony i co ważne jest całkiem odporny na zarysowania. Firmowy napis nie wytarł się i wygląda jak nowy, mimo czasem pokaźnych ilości błota lądujących na wsporniku podczas jazdy. Sztyca na swojej powierzchni nie jest w ogóle karbowana, tylko całkiem gładka. Na początku miałem wątpliwości, czy będzie dobrze trzymać się w ramie. Po zamontowaniu i dość mocnym skręceniu zacisku podsiodłowego podczas całego sezonu nie musiałem jej poprawiać, nie wsunęła się ani na milimetr, a odrobinkę ważę przecież.

Sztyca podsiodłowa Accent SP-408

Jarzmo jest w pełni regulowane dwiema śrubami, dzięki czemu w prosty sposób można ustawić kąt siodełka. Dodam, że śruby trzymają stabilnie siodło, nic się nie przesuwa ani nie luzuje. Ze wspornikiem podczas ostatniego sezonu nie miałem żadnych problemów. Raz zamontowane i ustawione siodło pewnie wiozło moje cztery litery przez ponad 3000 kilometrów. W tej cenie i w tak wielu rozmiarach ciężko znaleźć lepszy produkt.

Plusy

  • Duży wybór rozmiarów
  • Niska cena w porównaniu do konkurencji
  • Bardzo dobra jakość wykonania
  • Powszechnie dostępna w sklepach rowerowych i internecie
  • Odporny na zarysowania czarny lakier i trwały napis

Minusy

  • Do tej pory nie zauważyłem, gdyby coś się z nią działo to dam znać
  • Dla niektórych wadą może być masa
VN:F [1.9.22_1171]


Oceń jakość artykułu

Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Sztyca podsiodłowa Accent SP-408, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Jeżeli uznasz wpis za interesujący poinformuj o nim znajomych



1 Comment to “Sztyca podsiodłowa Accent SP-408”

Skomentuj

downtime
Dex